כפר נחום - Capernaum The Town of Jesus Located near the Jordan River and near the Sea of Galilee

כפר נחום – כל מה שחשוב ומעניין לדעת!

כפר נחום - העיירה של ישוע

כפר נחום הוא אחד מהמוקדים היותר מרתקים שניתן למצוא סביב הכינרת. מדובר באתר מרהיב, מלמד ומסקרן שמייצר עניין רב בקרב נוצרים, יהודים ודרוזים. במקור, כפר נחום היה יישוב יהודי שנוסד אי שם במאה ה2 לפנה"ס, כאשר ברעידת האדמה הגדולה של שנת 749 היישוב נהרס כליל.

אז אם מגיעים לנפוש באזור ומחפשים לאן לצאת ומה לראות, ואם מחפשים מסלול הליכה קצר שמתאים לכל המשפחה, בהחלט מוטב לשלב את כפר נחום במסלול הטיולים.

אלו אטרקציות יש בכפר נחום?

  • ביתו של פטרוס/כנסיית כפר נחום – בכפר נחום נמצא את ביתו של פטרוס, אותו אדם שנבחר להיות השליח לאחר מות ישוע, ואף רבים נוטים לחשוב שממש בבית הזה נערכו התכנסויות ראשונות של נוצרים, עוד לפני שידעו מהי כנסייה. במאה ה5 לספירה נבנתה במקום כנסייה ביזנטית (יש עדויות במקום), ואף בשנות ה 90 נבנתה מעליה כנסייה מודרנית.

המלצה שלנו: בעת הביקור מוטב לשים לב שהכנסייה החדשה נבנתה בצורת ספינה, נראה כאילו הכנסייה הנוכחית מרחפת מעל לשרידי הכנסייה הקודמת, ואף באופן שמשמר את החדר הקדוש של בית פטרוס, בו נמצאו שלל חריטות שמתארות צלבים.

כפר נחום - Capernaum The Town of Jesus Right on the Sea of ​​Galilee

  • בית הכנסת של כפר נחום – לא הרבה בתי כנסת עתיקים נשמרו בצורה כה מרשימה, ואכן מרגש למצוא במקום שרידים של בית כנסת אשר בנוי על פני שרידים של בית כנסת עתיק יותר. לפי ההנחה הרווחת, בית הכנסת המקורי נבנה לאחר המאה ה5 לספירה, כך שניתן ללמוד שכבר בתקופה הביזנטית התקיים יישוב משמעותי באזור. בבית הכנסת תמצאו אולם תפילה מרכזי, חצר ומרפסת כניסה, כאשר שלל עמודים בעלי כותרות קורינתיות מייצרות מופע מרהיב.

 

המלצה שלנו: ראוי להפנים את העובדה הבאה: אי שם בתקופה הביזנטית שכנה לה כנסייה, לצד בית כנסת. כמו כן, תנסו לאתר את אותה כותרת מרשימה שמציגה גילוף של שופר ומנורת שבעת הקנים.

  • מפל ומערת איוב – מדובר במפל מרהיב שנופל מגובה של 4 מ' ישירות לכנרת, כאשר בדרך ישנה מערה קטנה, בה מאמינים שאיוב שהה. בנקודה זו המים נוטים לשמור על טמפרטורה קבועה של 24 מעלות, כך שזוהי בהחלט נקודה נעימה לטבילה לאורך כל השנה.

 המלצה שלנו: אם מחפשים באזור פינה קסומה לטובת פיקניק, מומלץ לאתר את אותה רצועת חוף קטנת ממדים שמחכה ממש ממזרח למפל.

  • תל כנרות – בין היתר כפר נחום מציג שרידים של העיר המקראית כנרות. במקום התגלו שלל חרסים וראשי חיצים שמעידים על התיישבות לפני כ7,500 שנה (תקופת הברונזה) ועל קרב משמעותי שהתרחש בעיר.

 

המלצה שלנו: שווה גיחה, ולו בשביל התצפית המרהיבה.

כפר נחום הטיילת בחוף הצפוני של הכנרת

  • כנסיית 12 השליחים – אם יצא לכם לשמוע על כפר נחום כנסייה, ככול הנראה התכוונו אל זו. כנסייה מרהיבה שמציגה כיפות ורודת וציורי קיר שהשתמרו היטב.
  • כנסיית הטבחה – אם יצא לכם לשמוע על אותם כמה דגים וכיכרות לחם מועטים שעמם הצליח ישו להאכיל את ההמונים, מעניין לדעת שממש במקום הזה התרחש האירוע.
  • טיילת – טיילת כפר נחום אורכת כ 3.5 ק"מ ומחברת בין עין שבע לכפר נחום.
  • נמל מרשים – הנמל מאפשר להגיע למקום דרך הכינרת, אם מכיוון טבריה ואם מכיוון עין גב.
  • חנות מזכרות לצד מסעדה
  • באשר למקומות לינה. ישנם המון מתחמי צימרים בצפון הכנרת בקרבה שלא תעלה  על 5 ק"מ מהאתר, מוזמנים להציץ.

איך מגיעים?

כדי לא להסתבך עם ההגעה, הכי טוב לכתוב בווייז "גן לאומי כפר נחום", וזאת כיוון שבאזור יש מספר מתחמים נוספים שמושתתים על צמד המילים כפר נחום. מה באשר לכנסיות? אלו פזורות לאורך כביש 87, ואם רוצים להיות בטוחים לגבי שעות פתיחה, מוטב לתאם מראש.

השאר תגובה